Ditt medlemskonto!

7 augusti

Du som är medlem i Linköpings kammarmusikförening och har uppgett en mejladress till oss har ett medlemskonto i den här webbportalen. Om du är en av dessa så kan du nu logga in här genom att uppge den mejladressen.

Vad använder jag mitt medlemskonto till?

Medlemskontot ger dig tillgång till videoinspelningar från våra konserter. Men ibland också annan information som bara riktar sig till medlemmar.

Om du klickar för att starta en video eller titta på information reserverad för medlemmar, så visas inloggningssidan och du får logga in innan du kan ta del av innehållet. Är du redan inloggad så visas det direkt.

Så här tittar du på en video

Klicka i menyvalet på Info/Medlem - Logga in och uppge din registrerade mejladress och ditt lösenord. Välj sedan någon konsert med en grön text Nu i videoarkivet i översikten, och klicka på den texten så omdirigeras du till videon.

Alternativt så kan du klicka på bilden i konsertöversikten så att hela artikeln öppnas. Då kan du läsa all information om konserten, och under texten hitta videon. Eller videorna, för det kan finnas mer än en.

Vill du enbart leta bland konserter med tillgängliga inspelningar så hittar du dem under menyvalet Arkiv - Inspelningar.

Men första gången du loggar in så ...

... måste du klicka på Återställ lösenord och följa instruktionen!

Varför medlemskonto?

Artister vill som regel ha kontroll över vilka som har tillgång till inspelningar och hur länge inspelningarna skall finnas. Linköpings kammarmusikförening kan uppfylla detta genom att bara göra inspelningarna tillgängliga för föreningens medlemmar, och under en begränsad tid.

Du behöver alltså ha ett medlemskonto och tillgång till den här webbportalen för att kunna titta på våra inspelade konserter.