... vill genom sina arrangemang ge alla kammarmusikintresserade möjlighet att njuta av god kammarmusik, träffas och knyta kontakter, både på det musikaliska och det personliga planet. Med fyra olika konsertserier vänder vi oss till alla från förskoleålder och uppåt, kammarmusiknördar och nybörjare.

Blev du intresserad så bläddra dig nu runt runt i den här webbportalen och se vad vi erbjuder. Eller läs lite längre ner på denna sida den lite mer formella informationen om föreningen och vår verksamhet.

För önskemål, synpunkter och ytterligare information, klicka på Hem och fyll i ditt meddelande i formuläret längst ner, eller skriv ett mejl till linkopingkammarmusik@gmail.com.

Om föreningen och verksamheten

Linköpings Kammarmusikförening, en politiskt och religiöst obunden ideell förening som sköts av en ansvarig styrelse, arrangerar konserter och främjar med sin verksamhet förståelsen för kammarmusik med ett varierat utbud av nutida och äldre konstmusik. Med fyra konsertserier möter vi publik från förskoleålder och uppåt: TonArt, som från år till år varierar avseende musikaliska tidsepoker, instrumentgrupper och musikers ålder och erfarenhet och kön, ger 6 konserter. Detta är vår kammarmusikaliska huvudserie. Ung Ton, som varje år ger 3–4 konserter i samverkan med regionens kulturskolor, musikgymnasier och folkhögskolor, låter unga musikstuderande mötas i mästarklass med en musiker för att som avslutning ge en konsert för allmänheten. Kammarmusikaliska kullerbyttor, som ger 3 konserter om året, låter de allra yngsta i åldern 6–9 år både lyssna till, och möta musiker och deras instrument. Och slutligen PubTon, som spelas en gång i månaden under säsong, och är en satsning för att hitta ny publik utanför den traditionella konsertlokalen.

Håll utkik på vår Facebook, Instagram och under Senaste nytt på denna webbportal så hittar du nästa PubTon och annat nytt. Och säkert några fina inlägg från tidigare konserter.

Alla anlitade musiker är professionella och av högsta klass, nationella och internationella.

Konserterna arrangeras av Linköpings kammarmusikförening med stöd av Kultur- och fritidsnämnden i Linköping, Statens kulturråd, Sensus studieförbund, Östgötamusiken (en del av Scenkonst Öst) och Scandic Frimurarehotellet i Linköping.

Styrelse

Ordförande: Eva Meunier